Empack_lanceert_hybride_event_Empack_Reconnect.jpg
Nieuws

Empack lanceert hybride event: Empack Reconnect

Empack verrijkt haar 18e editie, van 15 tot en met 17 september 2020 in Jaarbeurs Utrecht, met een online kanaal. Het evenement wordt hiermee het eerste hybride verpakkingsevenement van de Benelux. De focus ligt meer dan ooit op het samenkomen van de verpakkingsindustrie, met als doelstelling het ontdekken van noviteiten, trends en ontwikkelingen tijdens de huidige pandemie.


Empack is het eerste moment dat verpakkend Nederland elkaar weer mag ontmoeten sinds COVID-19. De organisatie speelt hier creatief op in met het grootste 1,5 meter corona-proof verpakkingsterras van Nederland, waar transacties worden gesloten en nieuwe contacten worden gelegd met de fysieke bezoeker. De digitale omgeving faciliteert kennisuitwisseling, innovaties en afspraken tussen de online bezoeker en exposant.

 

Het beste van fysiek en online komt samen

De beursvloer van Jaarbeurs Utrecht blijft de basis en daarmee de ontmoetingsplek van Empack 2020. Empack-organisator Easyfairs stelt samen met Jaarbeurs Utrecht alles in het werk om alle COVID-19 gerelateerde risico’s proactief en effectief te beheersen. Alle denkbare protocollen staan klaar om mensen veilig samen te brengen en ze opnieuw de kracht van verbinding te laten ervaren. ‘De combinatie van live en online zorgt ervoor dat Empack 2020 voor iedereen toegankelijk is’, aldus Irma de Hoon, Group Event Director van Empack. ‘Te allen tijde blijft het live aanwezig zijn op de beursvloer exclusiever. Aanwezigen hebben de volledige beleving, inclusief catering en de mogelijkheid tot netwerken. Zoals men van ons gewend is. Bezoekers die niet fysiek aanwezig kunnen of willen zijn, hebben de mogelijkheid om een deel van het event online bij te wonen. Naast het volgen van kennissessies en live broadcasting kan de bezoeker direct in contact komen met exposanten. Op deze manier kunnen bezoekers waar dan ook aanhaken bij Empack Reconnect.’

 

Oase aan netwerkmogelijkheden

Face-to-face ontmoetingen, ze waren maandenlang onmogelijk. Het verlangen naar een fysieke ontmoetingsplek is hierdoor enorm toegenomen. ‘We willen een positief geluid van krachtenbundeling aan de buitenwereld laten horen en een duidelijk signaal afgeven dat we samen een (inter)nationale community vormen. De coronacrisis laat zien dat elkaar helpen en verbroedering in de sector urgenter zijn dan ooit. De naweeën van deze crisis gaan we nog een lange tijd voelen en door samen te werken kunnen we elke golf van verandering weerstaan’, aldus De Hoon. ‘De ruim opgezette netwerkterrassen over de gehele beursvloer bieden exposanten en bezoekers de mogelijkheid bij te praten over de afgelopen periode en te focussen op de toekomst’, vult Tanee Plat, Marketeer Empack, aan.

 

Focus op het vinden van een futureproof businessmodel

Hoe nu verder? Dit is een vraag die heel Nederland in de ban houdt. Hoe kan men deze vraagstelling omzetten in kansen en zich voorbereiden op een futureproof businessmodel? ‘Kennis delen is vermenigvuldigen. Onze exposanten zijn meer dan bereid om de vele vraagstukken te beantwoorden. Ook in ons kennisprogramma wordt uitgebreid aandacht besteed aan de actuele situatie. Partner ABN Amro presenteert bijvoorbeeld waardevolle resultaten over het project “Duurzaam verpakken”, waarin zij recente duurzaamheidsontwikkelingen nader toelichten en verwachtingen toelichten over de periode na corona’, geeft De Hoon aan.

 

Waarom Empack een positieve twist geeft aan de economie

Vakbeurzen vormen een belangrijke schakel in het herstel van de Nederlandse economie. Tanee Plat: ‘Zie het als the power of live. Onderzoek vanuit FaceTime (online platform) heeft uitgewezen dat exposeren op live evenementen twee keer zo effectief is als reclames op tv, drie keer zo effectief als gedrukte media en maar liefst vier keer zo effectief als radioreclames. Het is dan ook niet geheel verrassend dat organisaties jaarlijks tot 40 procent van de omzet uit vakbeurzen realiseren. Vakbeurzen leveren een positieve bijdrage aan het gezonde welzijn van de economie. De verpakkingsindustrie is toe aan een update sinds COVID-19.’

 

Corona-maatregelen tijdens Empack

De veiligheid en gezondheid van de exposanten, bezoekers en personeel is de belangrijkste prioriteit. Easyfairs stelt alles in werk om de veiligste plek te creëren om elkaar te ontmoeten en zaken te doen. Bekijk op www.empack.nl welke maatregelen gehanteerd worden.