Philip_O._Krahn_ALBIS_plant_strategisch_programma_op_groepsniveau.jpg
Nieuws

ALBIS plant strategisch programma op groepsniveau

ALBIS plant een strategisch programma op groepsniveau. De divisies Distributie en Compounding zullen tot medio 2020 worden overgedragen aan formeel afzonderlijke bedrijven, met hun eigen groei- en winstverantwoordelijkheid onder de paraplu van een holding.

 

'Ons doel is duurzame, wereldwijde groei. We hebben dit de afgelopen jaren met succes gerealiseerd. Vanuit deze positie was het belangrijk voor ons om actief strategische uitdagingen van de toekomst aan te gaan', zegt Philip O. Krahn, CEO van ALBIS PLASTIC GmbH. Digitalisering houdt dus niet op bij de kunststofindustrie. Tegelijkertijd vergroot de globalisering het aantal concurrenten en capaciteiten in een toch al competitieve markt. 'De nieuwe structuur zal ons efficiënter, flexibeler en nog servicegerichter maken. Voor onze klanten betekent dit onder andere dat zij veel sneller met ons zaken kunnen doen en zoals gewoonlijk kunnen profiteren van onafhankelijk advies en ons uitgebreide portfolio, van waaruit wij de individueel perfecte oplossing voor elke toepassing aanbevelen.' Horst Klink, voorheen Vice President Distribution bij ALBIS, neemt het beheer van de nieuwe Business Distribution over. Ian Mills, voormalig Chief Sales Officer van de ALBIS Group, zal de divisie Compounding leiden.

 

Foto boven artikel: Philip O. Krahn, CEO van ALBIS PLASTIC GmbH