Opleiding_Industrial_Business_Marketing__Sales__Marketing_voor_techneuten_stem_opleiding_korting_2.jpg
Nieuws

Marketing voor techneuten? - Opleiding Industrial Business Marketing & Sales

Welke omzet laat jouw bedrijf liggen omdat commerciële kansen niet gezien worden? Verkoop is in technische bedrijven vaak het domein van mensen met een technische achtergrond. Juist ‘techneuten’ hebben baat bij een onderbouwde commerciële insteek. Zodat ze klantwensen herkennen en passende oplossingen bieden.


Hoe werkt dat? Je komt het te weten tijdens de opleiding Industrial Business Marketing & Sales. Dé B2B-marketingopleiding voor technici op hbo+/wo-niveau. Praktijkgericht met een stevige theoretische onderbouwing.

De opleiding Industrial Business Marketing & Sales is speciaal ontwikkeld voor professionals en vakspecialisten werkzaam in technische B2B-omgevingen. De opleiding is praktijkgericht en legt tegelijkertijd een stevige theoretische basis voor verdere ontwikkeling in het vakgebied Industriële Marketing en Sales. Zeer geschikt voor mensen werkzaam in marketing, communicatie, engineering, R&D, sales, technical en customer support, productie en logistiek.


Wat bereik je?

- Je doet ideeën op om de marketing- en verkoopaanpak van je bedrijf te verbeteren.
- Je krijgt beter inzicht in klantwensen en hoe je die vertaalt naar oplossingen.
- Je gaat effectiever en efficiënter werken doordat je betere keuzes kunt maken.
- Je krijgt inspiratie om de klantgerichtheid van jezelf en collega's te verbeteren.
- Je wordt een professionele gesprekspartner voor management en klanten waardoor de interne samenwerking verbetert en gewerkt kan worden aan een betere klantrelatie.
- Na afronding van deze opleiding heb je een stevige basis gelegd voor een verdere ontwikkeling op het gebied van marketing en sales in een technisch B2B-bedrijf.


Programma 

Het programma bestaat uit zes bijeenkomsten van elk 4,5 uur (17.00 - 21.30 uur). De theorie bereid je zelfstandig voor. En tussen de bijeenkomsten door werk je zelfstandig aan de uitvoering van je praktijkopdracht. Het programma is opgebouwd rond het waardecreatieproces in technische B2B-markten en ziet er als volgt uit:

 

STEM_Opleiding_Industrial_Marketing_en_Sales_-_Schema_Introductie.jpg

 

Praktijkopdracht
Tijdens de opleiding werk je zelfstandig aan een vraagstuk uit je eigen praktijk. Enerzijds daagt dit jou uit modellen, concepten en theorieën toe te passen; anderzijds heeft jouw bedrijf er ook wat aan omdat je werkt aan de oplossing van een actueel probleem. Bij de praktijkopdracht word je begeleid door de docenten.

 

De opleiding start al op donderdag 25 april 2019. Wees er snel bij! Er is nog een beperkt aantal plaatsen beschikbaar voor deze opleiding. Lezers van Kunststof Magazine kunnen gebruikmaken van een speciale korting van maar liefst € 100,- (noteer bij aanmelding daarvoor de code: KM0402).

 

Kijk op de website van STEM voor meer informatie, kosten en inschrijving.