Columns

  • Hugo_foto_aug2018.jpg

    Daisy de Apple sloper

    Nee, deze column gaat niet over een onhandige dame die haar iPhone steeds laat vallen. Daisy is een door Apple zelf ontwikkelde demontagerobot, een niet erg aantrekkelijke maar keihard werkende ‘medewerkster’. Deze opvolgster van Liam, de in 2016 geboren telg van deze bijzondere familie, demonteert met gemak in een uurtje tijd 200 iPhones. Elke 18 seconden eentje en dat mogen zelfs 9 verschillende modellen zijn. Ga er maar aan staan als gewone sterveling…   Haar...
  • Willem_de_Vries.jpg

    De kracht van herhaling

    Zorg voor de inzet van verschillende middelen   ‘Is het inmiddels elf keer?’, vroeg ik de marketingmanager van een technisch bedrijf na zijn presentatie over branding in B2B. ‘Ik dacht zes keer. En wat betekent dat dan voor het aantal keer dat je moet adverteren?’ En zo raakten we in gesprek over de frequentie waarmee je reclame moet maken. Hoe dan ook: het effect van reclame wordt beïnvloed door herhaling.    Door Willem de Vries...
  • Hugo_foto_aug2018.1.jpg

    Flippin’ burgers

    In de docuserie ‘Robo Sapiens’ – verplicht kijken op Uitzending Gemist zou ik zeggen – gaat Jelle Brandt Corstius op zoek naar de ontwikkelingen rond robots en kunstmatige intelligentie. Daarin kwam terloops een robot voorbij die in een hamburgertent in San Francisco hamburgers staat te maken. In een moordend tempo: 400 stuks per uur, ofwel 6,67 verse (!) burgers per minuut, zonder pauze en van een constante kwaliteit. Ga er maar aan staan als starter op de...